onsdag 15 april 2009

Söndag, Skolstart, Kräksjuka och Skolbuss...:)


Går av bussen

Sjuk


Indus International School Bangalore





heej,

Glömde berätta om söndagen. Jag och Linnéa badade typ hela dagen..

Man kan vell säga så här: Vi badade ca. ½ timme, sen var vi uppe ca. 10-15 min., sen badade vi igen ca. ½ timme. Sen gick Linnéas familj, deras kusiner och vår familj och åt lunch. Det var egentligen brunchbuffé men Linnéa och jag bestälde pizza. Efter pizzan badade vi igen och efter det bjöd jag Linnéa på glass från Baskin Robbins (BR, glassbaren)....mms.

Skolstart // स्कोल्स्तार्ट

Jag var jättttttttttttte netvös inför skolan och jag hade gråt i halsen när jag lämnade mamma,pappa och Erik:´( Jag började faktiskt gråta på lektionen för jag förstod ingenting.........

Men fröken är väldigt snäll och vi gick ut ur klassrummet och fixade en uniform, ringde mamma och så tvättade jag mig lite. Resten av dagen gick ganska bra, i skolan i alla fall...hm.

På vägen till FRO-Foreign Registration Office (för uppehållstillståndet i Indien) spydde jag i bilen:( Vi trodde först att det var för att jag hade varit spänd och att det blev "too much". Vaknade nästa morgon och mådde lika dåligt då. Stannade hemma och sen spydde jag 4 gånger igen! Tråkig dag. I dag var jag i skolan igen det var bättre denna gång för nu vet jag ungefär hur det känns. I dag var det skolbuss också. Jag satt brevid Linnéa men i fortsättningen ska jag sitta snett framför henne så vi kan prata endå!

Nora<3

9 kommentarer:

  1. Du värkar ha det kul synd att du blev sjuk så fort det kan inte varit så kul! Jag saknar dig jätte mycket och längtar till du kommer och hällsar på i sommar!!! Love u!!

    SvaraRadera
  2. Du kanske har sätt att på min blogg har jag en räknare som visar hur många som har varit inne på min blogg. Om du vill ha en sån går du inn på min blogg www.tjabanono.blogspot.com och så under räknaren står det räknare man trycker där det står det. Då kommer det fram en ruta där man kan välja hur den ska se ut och så måste man skapa ett konto. Sen så kopierar man alla grejer som står och så gå man inn på sin egen blogg och går inn på lägg till gadget och sen på Html/java script och klistrar inn det man har kopierat och sen så sparar man så har man en räknare!

    SvaraRadera
  3. Du har inte gort något innlägg på länge när kommer nästa jag är nyfiken på hur du har det!

    SvaraRadera
  4. Hallojj

    din skola ser ju ut som VITA HUSET!!!
    Lite sotis....
    Men det är du värd!!!!
    Mvh Elina :)

    SvaraRadera
  5. Det är hon värkligen värd!!!!

    SvaraRadera
  6. tack sötisar för dom fina (o roliga) kommentarerna saknar sönder meeej<3

    pussis

    n

    SvaraRadera
  7. jap men jag har inte gjort nåt inlägg

    men har du en????

    SvaraRadera