onsdag 20 januari 2010

Conversations.....

Jag: Miss, varför tror alla att det är farligt för gravida kvinnor att gå ut när det är solförmörkelse?

Läraren: Ja, jag vet inte om det där bara är en myt men en gång hörde jag om en kvinna som var gravid. Hon skulle/ville kolla på solförmörkelsen, så hon gjorde det. Sen när dom kom hem, allting var bra med henne och allting bra med hennes man. Men sen när barnet föddes föddes den med läppgomspalt.... Jag vet inte riktigt om det var solförmörkelsen eller bara ett genetiskt fel....??

Då tänkte jag:
Ja, man kan ju undra..............

PUSSmEEJ

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj. Den där vidskepelsen är nog svår att rå på ...

    Haha, läste din kommetar hos Klara om när din pappa beställde på KFC! :D

    SvaraRadera
  2. Mera skrock:
    Gomspalten uppstår när den gravida kvinnan ser en kanin.
    Om en gravid kvinna ser en eldsvåda så föds barnet med ett stort födelsemärke på kinden.
    Du måste alltså skydda din mamma för många faror. Kram från farmor

    SvaraRadera