söndag 24 januari 2010

Kom och tänka på när jag och Linnéa var i affären för ett tag sen....

Kassamannen: 12 rupies.
Linnéa och Jag: Här, sa vi och la fram en 100 rupier.
Kassamannen: Jag har ingen växel.
Linnéa lutade sig lite ochsa sedan: Men du har ju växel där!!
Kassamannen: Men den växeln kan jag inte ge till er för då har jag ju ingenting att ge till nästa kund!
Asså! hur tänker man då! Det är klart att haninte ger den växeln till nästa kund heller!
Indien........
PUSSmEEJ
(vi pratade förstås Engelska men så att ALLA kunde förstå (utifallatt) så skrev jag på Svenska!)

4 kommentarer:

  1. Ja, hur tänker man då?? Dumt, tycker jag.
    Men, hur mycket är rupier värda?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du, det ÄR dumt åxå!
    1 kr är ca. 6-7 rupier, men det varierar ju från dag till dag och månad till månad! Så vi köpte nog ett packet popcorn för ca. 2 kr!
    (inte konstigt att dom va så billiga för mängden popcorn räckte inte ens till en person!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin blogg du har.
    Häftigt att bo i Indien!

    / Tyra

    SvaraRadera