torsdag 24 februari 2011

med högtryckstvätt, dammsugare och krita

något som ni inte visste, och som inte jag heller visste, egentligen, förrens för 3 timmar sen är att

My braces are gone!

Först knäckte han loss alla bitarna som satt på tänderna, den blev det x-ray (as skumt, och där inne får jag klastrofobi-anfall typ) då man ska lägga hakan på en plastgrej och sen in med en sån plastsak i munnen. sen spänns huvudet fast på sidorna så att du inte kan röra de och sen cirkulerar en skena runt huvudet :S

aja, sen skulle dom göra rent tänderna. då tar man en miniatyr högtryckstvätt (gud vad det kändes som att man dregglade floder...) och skrapar bort det med, samtidigt som man har en miniatyrdammsugare i munnen som suger upp salivet och vattnet från högtryckstvätten. sen tar man en spetsig sak och så känns det ungefär som när en krita är hungrig, eller naglar på svarta tavlan (:S). sen på med lite putsningsgrejs och en snurra typ och voilá! (den tog dom avtryck åxå).

men.

(scroll down)

nästa torsdag ska jag få en ny tandställning. ji-pi-ä.
tänk ändå att man kommer dit, sjoff med tandställningen, nu ska vi puttsa och skura, och sen. typ "ja, då kan du komma om sju dagar, får då har vi gjort en ny tandställning till dig :) hejdå."
min tredje tandställning. som tar typ 1-3 dagar att göra här, och 1-2 månader i sverige.

nähä. jaha. okej då. ji-pi-ä.

3 kommentarer:

  1. ush tänder dit och tänder hit inte kul!!!
    och om en månad ska jag dra ut 3 tänder :S
    Vad är det för ny tandställning du ska få??



    /// kram ida :)

    SvaraRadera
  2. ida- jag tror jag ska få en sån med plast som man sätter upp i gomen... som maja hade... Phu.
    saknar dig ♥ kram

    SvaraRadera
  3. var det sån maja.å hade ??? :DD

    SAKNAR DEJ MED !!!!!!


    ///Ida <3

    SvaraRadera