söndag 7 augusti 2011

Landat i Bangalore

Ja, efter en mycket lång flygresa landade mamma, Erik, Alfred och jag på Bengaluru International Airport. Santhosh väntade på oss utanför och han och Ekbergarnas chaufför Kumar tog varsin bagage-vagn och hämtade bilen. Annat än den dumma Taxi chauffören som vi hade till Landvetter. När han kom till mosters hus där vi sov över stod han bara vid sin bil, så mamma och Anna fick bära ut allting till bilen! Sedan, när vi kommit till Landvetter ställer han ut väskorna och säger "Det finns bagage-vagnar där borta, hejdå!". Då fick mamma gå och hämta två vagnar samtidigt som vi stod med fyra väskor och en bäbis och vaktade det och handbagaget....

Tackar för servicen i Indien i alla fall!

Idag var jag på topphumör, ovanligt efter att precis ha kommit från Sverige... Hela familjen drog till U.B. City och klippte och gjorde pedikyr och manikyr. Fast Erik gjorde inte någon manikyr dock... Efteråt gick vi till Toscanos och åt lunch/middag :)

Nu på kvällen har jag blivit allt deppigare... Imorgon är sommarlovet slut. Det känns riktigt hemskt, vidrigt rent ut sagt! Imorgon är det back to school- rise and shine liksom. Åhhh, jag vill inte!! Jag oroar mig lite, tänk om jag inte kommer med någon jag känner så väl- ja, vi splittras varje år och får nya lärare, vilket är tråkigt....

Men det kommer väl bli bra. Men jag längtar hem!

Sverige, jag älskar... dig! ♥

5 kommentarer:

  1. Och jag älskar dig! och det kommer att bli så bra så! PoK Ma

    SvaraRadera
  2. Jag vill också vara i bangalore nu..älskar den staden efter att bara ha varit där en gång för några veckor sen, hoppas jag får åka tillbaks dit snart :) kul att läsa din blogg nu när du är tillbaka i indien även om den är bra annars också :) lycka till med skolan

    SvaraRadera
  3. Saknar er redan. Oroa dig inte för skolstarten! Det kommer att gå bra.

    SvaraRadera
  4. Mamma- Jag älskar dig med, även om jag skrev att jag älskade SVERIGE... haha

    Elin- Åh, när var du där?? Hur länge stannade du, och vilka ställen besäkte du?? :D

    Farmor- Samma.. Det gick bra!!

    SvaraRadera
  5. Jag var där från 14:e juli till 19:e juli och var bland annat i mysore, någon park jag inte kommer ihåg namnet på, ms ramaiah college, några shoppingställen lite här och var och bangalore palace :P min pojkvän visade mig runt så jag vet inte riktigt vart jag var men det var en trevlig stad jag kommer åka tillbaks till såfort jag kan :D

    SvaraRadera