måndag 1 april 2013

WARBEGSSPELEN 2013

Torsdag- vid fyra kom Malvina och hämtade min packning och så cyklade jag till samlingen! Där lastades allas cyklar upp på släpen och så åkte vi till Varberg! När vi kom fram sprang jag och Wall in och tog platser till adielsson Wall Emma och mig. Sen åkte vi till matchen mot Fagerhult Habo som vi vann! Gött med revansch. Sen åkte vi och åt sen till en hall och duschade. När vi kom hem packade vi upp och gick på upptäcksfärd! Sen fick vi bära ner alla våra saker till ett större klassrum. Efter det la vi oss och somnade runt tolv.

Fredag- de flesta vaknade runt halv åtta och så vi gick till frukosten vid åtta! Sen åkte vi till matchen mot Sunnanå som vi tyvärr förlorade men det gjorde ingenting. Sen åkte vi till lunch och sen hem! Sedan var det dags för första cykelturen till SWC hallen för att kolla p98! Dom förlorade dock. Sen hem en sväng innan vi drog till middagen och sedan direkt till p97 och p98 match! Sen när vi cyklade hem, så sjukt kul alltså, vi hade cykelrace hahahah!! Jag kom trea faktiskt, wiho! Nejmen hahah! Sen åt vi kvällsmat och gick runt i skolan. Sen borsta vi tänderna (hahahaha Wall) och lekte en lek innan vi skulle sova! Skrattade sjukt kan jag säga!

Lördag- vi vaknade runt åtta idag och gick för att äta frukost. Sen gick vi till matchen som vi vann mot Sävsjö! Sedan lunch innan matchen mot Lockerud. Den matchen var otroligt nervös, vi låg under tills det var fyra min kvar då vi vände och vann! Väldigt skönt för vi bodde bredvid dom, hade vart aningen pinsamt annars. Viktig match med för det stod mellan oss och dem om att komma till A-slutspel! Väl hemma cyklade vi till middagen och sen cyklade vi ner till fästningen i solnedgången. När vi Kom hem chilla vi tills ungefär halva laget cyklade ner till påskbrasan! Det var så himla mysigt, vi grillade korv, hittade gratis kexchoklad och på vägen hem plingade vi på dom som inte hade reflexvästar (haha och det var ingen förutom vi som hade det). När vi kom hem körde vi cup song tills vi skulle sova!

Söndag-vaknade sjuuukt taggade inför semifinalen! Vi åt frukost, sen packade vi innan föräldrarna kom och körde oss till maten. Efter lunchen körde nästan hela laget cupsong när tränarna filmade, haha så kul! Sen åkte vi till matchen mot Jönköping. Dom slog oss i semin i Örebro så nu ville vi ta dom! En bit in i matchen fick jag utvisning och jaaa det var ju lite pinsamt men inget hände som tur var! Sen fick jag en armbåge intryckt i ögat så det bara svartnade, så obehagligt. Så sen kunde jag inte spela mer på den matchen! Den matchen slutade 0-0 så det var dags för straffar. Tre från varje lag skulle köra. Både Wall och deras målvakt räddade alla så sen var det Sudden. Då drar Denise målvakten och hängde den rakt i krysset, FYFAN va gött. Sedan räddade Wall redas, och vi var alltså i final i Warbegsspelen!
Finalen var mot Sunnanå som vi förlorade mot i gruppspelet. Men jag har aldrig vart så lugn som innan den matchen, jag kände bara att vi skulle ta det här! Wilhelmsson blev tvåmålsskytt (med bl.a. Hjälp av Kajsa som drog hela deras lag och sen la en underbar assist) och resultatet blev 2-1 och VI HADE VUNNIT WARBERGSSPELEN!!!! Vi ägde matchen totalt tycker jag, även domarna kom fram och sa att vi helt klart var värda segern, kul! Nejmen den känslan var så fruktansvärt underbar, ögonen bara tårades av lycka.

ÅH. VAD. JAG. ÄLSKAR. INNEBANDY!!!!!
Och såklart, Lindome IBK f98-99 ❤❤❤❤❤
(ebbas släckting är fotograf och tog skitfina bilder från igår, det kommer säkert fler!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar