fredag 11 december 2009

I I S

Indus International School Sports Day!

Med resultaten; 4:A i längdhopp (som jag nästan aldrig gjort förut!!), 3:A i 100m (mötte femmans snabbaste tjej) och 2:A i 200m var jag ganska stolt över mig själv. Det innebar final i 200m och solklar plats i hercules stafetten. det är fyra så kallade "houses" på indus. Gul: Phoenix (utalas Feenix), Röd: Orion, Grön: Pegasus och de bästa- såklart- Blå: Hercules (Utalas Herkulees).

Idag- sportsday- höll jag på att missa 200m finalen för man hörde inte vad dom utroppade för alla skrek så j***a högt. kom tilslut fram med andan i halsen och kom 5:A av 6 :( mamma peppade mig igår när jag sa att jag är nervös: "Det spelar ingen roll om du kommer sist, du är fortfarande snabare än dom som sprang från början för detta är finalen" Klokt sagt och det gick rakt in i ♥at. På staffetten kom hercules sist (men bara i grade 5!! dom andra vann typ BARA hercules♥) Vi skulle ha haft snabbaste tjejen i 4ran men tydligen gick inte det helt plötsligt så vi fick en av dom långsama(ste) tjejerna i 5an. Jag bryr mig inte alls över det igentligen för hon är en bra tjej och hon gjorde sitt bästa som alla andra! Mina tankar till mina hercules kompisar va "We didn't win, but we all tried our best and that is just what I wanted you to do, THÀT is Hercules!" Det är så jag tänker! Jag sa faktiskt första 9 orden. han typ inte med mer innan prisutdelningen kom igång=)

Med lite stolt blod i kroppen och en lillebror med en medalj (som det stod I I S på, Indus International School) kunde jag lungt konstatera att denna nervösa dag är över. ( man skakade minuten inan han sjöt med startpistolen :))

PUSSmEEJ

2 kommentarer:

  1. Min duktiga tjej♥ puss

    SvaraRadera
  2. Din mamma har helt rätt! Ingen kan göra bättre än sitt bästa. Kram från farmor

    SvaraRadera