söndag 23 maj 2010

MM =

Massa Mys! Igår va jag och mamma och shoppade i stan :) Vi köpte: Jeansleggins från ONLY till Mamma, Speedo simgoggles till mig , klänning från Benetton till mig, skosnören från Shoetrack till mig och Converse till mig. Mamma köpte allt utom skosnörena :D Tack ♥ Efteråt åkte vi till Hard Rock Cafe för lunch :) Burgarna där är superstora, jag tog en cheeseburger, och jag åt upp HELA!! Det är lite roligt att sitta där inne i den supercoola byggnaden med jättecool stil och så ser man fattiga människor, och hejdundrans vild trafik och skitiga människor som springer efter bussar etc.... :O :S :)

Efter Hard Rock så åkte vi till The Cradle där Alfred föddes, för att hälsa på Johanna och Lorenzo som har fått en liten pojk! Stellan heter han, så gulligt och personligt på nåt sätt ♥ :) GRATTIS till er!


På vägen hem så kom mamma på att vi åkte förbi den gatan där de fattiga små barnen bodde. Deras tält va inte där längre, men givetvis fanns de ju andra fattiga familjer. Då gjorde jag något som till och med berörde mig själv. Jag tog påsen med mina och Eriks gamla kläder såsom för små trosor och kallingar, samt två T-shirst som mamma köpt, lite ris, och tvål, och så gick jag in på de lilla tält området. Dom fattiga barnen mamma hade sett hade flyttat, men jag såg en mamma och en liten pojke med smutsiga kläder som satt och eldade på en plastpåse. Dom reste sig direkt när dom såg mig, förmodligen för plastpåsen och mitt blonda hår. Och så delade ja ut allt! Mamman kunde inte ett ord Engelska, men hennes stora leende tar jag som ett varmt tack! Jag älskar verkligen att folk blir lyckliga av att man bryr sig! Jag kände bara hur jag skakade!♥


Här är iaf lite bilder på var vi köpte: Klänningen och Conversen ♥


Conversen! ♥♥




Skosnörena

Conversen igen (de var igentligen vita band på dom men jag byt
er eftersom jag köpte nya)
Dom guldiga conversen i bakrunden är åxå mina, mamma o pappa köpte dom i NY
PUSSmEEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar