onsdag 26 januari 2011

I'm not just a little bit lucky.

Jag tycker att det är bra att ha en förebild "to refer to". Det har jag. Världens bästa Alice Ray! Jag mailade henne och fick svar snabbt. Och vad stod i mailet om inte "If you'd like to borrow a lens that I used for my 350D I'd be more than happy to lend it to you!". Ou maj gåd. Gissa om en dröm blev uppfylld. Jag åkte till hennes hus och hon hämtade även sin CANON 5D MARK II! Wow, den är såååå fin! Ett fett objektiv har hon till det också, hon är ju en duktig fotograf! Jag beslutade mig tillslut att låna ett Sigma 18-200. Hon hade ett Canon 80-200 också, och vi har 17-85 så det skulle liksom vara yttligare zoom på det. Hon berättade att hon köpte det som jag lånade pga. att hon va så frustrerad av att byta lixom (Närbild- wideangle och tvärtom) så detta är ett "allt i ett".
Våran chaufför har jag skickat iväg att köpa en laddare. Alla Canon kameror har tydligen olika batteri (fast det är nog inte så konstigt...) och våran är i pappas resväska som anlände till SVERIGE förra veckan.... även våran bästa kompakta kamera ligger i den väskan! Har man en systemkamera kan man ju nite åka utan den till dubai! Jag ska fota lite sen när kameran är laddad. Det är min och Alices deal. Hon får skickade biler till sig och jag får låna objektivet.

Nu har jag pladdrat mkt om detta... hehe, mitt intresse, min blogg, och så ska det ju vara i en blogg?! VI ÅKER TILL DUBAI OM NÅGRA TIMMAR, PLANET LYFTER 18.30!! kanske att jag slänger upp ett inlägg där!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar