tisdag 20 september 2011

Those feverish eyes

Med feberglansiga ögon och ett tungt huvud ligger jag varm i sängen och skriver detta. Igår och idag har jag inte riktigt mått hundra. Igår var jag osäker på att gå till skolan, men den olusten att sitta där varm och täppt i näsan var för stark. Mamma sa först att jag var tvungen att gå för jag hade ingen feber. Men jag sa att jag ändå vill vara hemma, man kan känna sig dålig endå. Lutade mig mot mamma lite senare och "du har feber nu" sa hon.

Idag samma sak, tog precis tempen. Kände direkt när febern var påväg... Huvudet värker och känns oändligt tungt, och ögonen blir alldeles glansiga. jag hoppas att det inte upprepar sig imorgon, och då ska jag även stanna kvar efter skolan och sjunga i kören, börja (äntligen) öva till We Will Roch You musikalen.

Nu ska jag plåga mitt huvud ännu mer, och göra klart läxorna. Åh, vad jag hatar förvirringen när man får ett worksheet på mail som alla fått och det står "här är det vi diskuterade i klassen idag..blabla". Jag tycker det är skönt att slippa skolan, ofc, men rädslan att komma efter.. Nästa vecka har vi exams. Förra året var jag sjuk... kanske totalt sex-sju dagar, på TIO månader. Och då hände det att jag fick åka hem då jag spytt! Jag var som mest sjuk tre dagar i rad på våren, jag hade en HEMSK bihåle inflammation, dubbelsidig, och det var fruktansvärt. Jag hade två på mindre än ett halvår, jag hade det även i vintras, så jag fick gå till skolan med feber och göra examsen, och få ärmen på min kofta stel av snor :(

Nu ska jag inte klaga mer, få läxorna klara och sen mysa med film. Och kanske cykla till affären och köpa godis..?

Puss till alla er!
Nu orkar jag inte stavningkontrollen heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar