lördag 21 november 2009

Orphanage


I går åkte 5orna till ett hem för några väldigt fattiga barn. det var en slags skola. Vi alla 5or har "business" som ämne i våra UOI klasser. Vårat summative assessment är att vi ska göra vår egen business. Jag , Deviani, Alice Veera, Selena och nån meer + 3 indiska flickor har en grupp. Dom indiska flickorna är 16 respektive 9 och 9 tror jag. Det är bara 2 indiska i vår grupp från Indus men som tur var så kunde den älste flickan från den indiska skolan lite hindi så dom Indiska (deviani o den andra tjejen) i vår grupp kunde prata hindi med henne. Vårt tema är "beauty". Jag o Veera skall fläta hår. Alice, Selena och kanske nån mer skall göra armband och halsband och Orphanage barnen skall göra så kallat mendi. Det kommer nog att bli ganska så kul! lägger in en bild på min mendi jag fick i september. Kram.



PUSSmEEJ.
PS: mendi ser ut som typ bajs när den e ny men när man skrapar bort det blir det oranget i handen.
PPS. när vi satt i våra gruppet och dom andra barnen skulle välja grupp (notera vi är typ 4 blonda tjejer i hela 5an och alla dom var i samma grupp) så vände sig typ alla till min grups håll för vi var alla blonda förutom 2 st ;) hAHhaHa.
DS och DDS




2 kommentarer:

  1. Wow! Tjusigt!

    Min dotter har förresten en blogg. Välkommen att kika in där!

    http://blogg-klara.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. det heter henna.. eller kan man kalla det för både och??

    SvaraRadera