onsdag 8 juni 2011

Nu blomstrar det

Idag har mina Svenska klasskompisar sjungit

"Den blomstertid nu kommer,
med lust och fägring stor,
nu nalkas ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och lidlig värma
Till allt som varit dött
Sig solens strålar närma
Och allt blir åter fött"


Gissa hur ledsen jag är över att inte kunna vara där, med dem, mina fina vänner. Nästa år är jag faktiskt med. Då är jag inte här för att komma hem till sommaren, utan får tillmötes gå den i Sverige. Med egna ögon och öron.

Ja, jag älskar Sverige. Men vet ni, jag tror att sommarlovs lyckan har spritt sig enda till Indien, för jag känner mig nästan lika glad. På fredag har jag Spanska exam. Sedan så har jag sommarlov. Och jag tror inte någon förstår hur jag kämpat. Jag grät första dagen i sexan, och efter 10 minuter är det enda jag kommer ihåg att jag tänkte "detta ska jag klara, du är så stark Nora." Och jag klarade det. Shit vad stolt jag är! Ingen kommer vara lyckligare än jag på fredag, jag kommer inte kunna skriva av mig min lycka på bloggen.

Imorgon har jag Spanska pluggdag, idag hade jag Engelska examen som gick bra, men var väldigt... seg? Jag fick liksom väcka mig själv, och säga till mig "skriv nu, härregud!".

Ha en underbar start på sommarlovet mina kära blogg- och riktiga vänner! ♥

"SUMMERVACATION STARTS ♥ GRADUTION ♥ CLASS PARTY ♥ DINNER WITH FRIENDS ♥ SWEDEN ♥
Can it be better? Nora ♥ 2010-06-10 :D (Bilden är på hattarna vi hade på oss! ;D )"
skrev jag på Facebook, samma dag efter min graduation förra året, ett UNDERBART minne! ♥

Och förlåt för dålig uppdatering. En summary på dessa dagarna kommer imorgon. Jag har ju shoppat med!

2 kommentarer:

  1. Ska bli så kul att ha dig tillbaka till Sverige igen :D <3



    Kram iddaa

    SvaraRadera
  2. Ida.
    Det tycker jag med!! Imorgon åker vi till flygplatsen....! Wihhoo ♥

    SvaraRadera