tisdag 28 juni 2011

Yttligare en bästa vän

TYRA. T-y-r-a. Hon är så himla grym! Helt perfekt. Samma stil som jag, älskar samma affärer som jag... Gaah!

I onsdags körde mamma mig till Tyra. Det var en vacker tjej, brun som en pepparkaka som kom emot oss och ropade "Hej!".

Tyra och jag har mailat under en längre period, då vi upptäckte att vi hade en del gemensamt :) Så mamma körde dit mig, vi hade bestämt att göra lunch ihop. Italienk pasta-sallad som heter DUGA fick det bli. Bästa. Pasta-salladen. Någonsin! Parmaskinka, pasta (såklart), fetaost, oliver, och körsbärstomater. Det smälte i munnen! En magisk kladdkaka Tyra gjort, mums, satt som en smäck i våra magar ;)

Sedan gick vi mot busshållsplatsen och väntade på bussen till Kungsmässan. (varning för otrevlig busschaufför...) Vi hade HUR kul som helst! Och jag shoppade ju såklart, awesome rådgivare hade jag ju med mig ;)

Jag köpte

Ett magiskt fint nagellack i ni vet den där himmelsk vackra blåa färgen. Rea på H&M från Isadora!
En tubtopp till mitt Svea-linne :) Faktiskt ett shopping-mål, men jag blev faktiskt paff när den fanns i den perfekta färgen! Från Gina Tricot.

Ett presentkort från min faster Erica, kusin Max och Anders fick jag i födelsedagspresent och för en del av det köpte jag detta sjukt fina armband. Så himla litet och enkelt, en fin extra detaj! Så himla nöjd med det♥ Från en av mina favoritbutiker Raglady (inte för att jag köper så mycket här, men det är så himla mysigt och dem har sjukt fina grejjor!)


Jag köpte även en ursöt body från H&M till min nya kusin som kom i onsdags! Lilla Noel, så söt så man smälter. Vi hälsade på honom redan på kvällen. Grattis Erica, Anders & Max♥

Tack Tyra för en UNDERBAR dag! Vi ses i Blekinge! (För mina kusiner ska troligtvis till Skåne så vi behöver inte stressa hem och fira Maja kusinen! Waaahh!)

3 kommentarer:

  1. åh, du är min favoritbästis, vet du det? Jag har så länge velat ha en bästabästis utanför skolan, som ändå inte bor för långt bort. Också dyker du upp. jag längtar så galet mycket tills du flyttar hem. Då kan vi träffas hur mycket vi vill! Du är mervälkommen än någon annan till BLekinge, Gud vilken tur att ni inte har så bråttom. Blev lite tårögd när jag läste det här inlägget, jag saknar dig. Är det inte konstigt att vi kan vara så himla bra bästisar trots att vi bara har jämnt varandra i ett par månader, och bara träffats en enda gång. Trots det känns det son att u r en barndomskompis och jag känner mig trygg med dog, Nora. Och nu ska du komma till Blekinge, där dom flesta av mina kompisar som jag har känt i många år inte ens har varit. Det kallar jag stark vänskap. JAg har ett inlägg i utkastet på min böoghat om dig och våran dag, men jag tycker inte att jag har fått till det riktigt personligt än, jag vill att det ska vara fint, det är ju trots allt ägnt åt en av dom få finaste personerna jag vet. nu vet jag vad kompiskärlek vid första ögonkastet betyder. jag älskar dig, kompis, vän, soulsister.

    SvaraRadera
  2. Hahaha
    jämnt- känt
    u - du
    r - är
    dog-dig
    böoghat - blogger
    ägnt - ägnat

    hahah, iPod gillar att hitta på egna ord istället för dom som jag skriver....

    puss

    SvaraRadera
  3. tyra.
    jag kan inte svara, för då skulle jag få skriva en roman. tre ord?
    kärlek, obeskrivligt, &vackert.

    puss♥

    SvaraRadera