fredag 2 december 2011

Ett litet svar : )

Hej,
Börjar med att tacka, vad kul att du gillar bloggen! Verkligen!

Nej, Hindi, som är det offeciella språket i Indien, kan jag inte tala... Det är ganska komplicerat, då det är en helt annan text (कि इस तरह दिखता है). Jag skulle ha kunnat ta det som andraspråk på skolan, men jag känner att jag aldrig kommer ha användning för det, förutom här, och här pratar alla engelska.

Indiska kläder är billigt i Indien, men jag köper aldrig Indiskt. Många tror att det är billigare med allting här, typ Juicy Couture etc. Jag förstår det, men så är det inte! ZARA tex. är lika dyrt som i övriga världen, samma med, Mango etc. Hilfiger är billigare än tex NK, USA priser här antar jag.

Vad gäller bortskämdhet, så är jag väl både det och inte det. Allt är ju relativt... Min mamma och pappa har alltid varit nogranna med att jag/vi barn i familjen inte ska tro att vi ska få det vi pekar på. Oftast är det saker jag behöver som köps, eller saker jag har mycket användning för/som är snyggt och med bra kvalitet, eller billigt. Jag köper även mycket på REA.

Jag väljer däremot hellre att handla typ en tröja från ett speciellt märke jag gillar, i stället för en "alternativ" från tex. en på Gina Tricot eller H&M som jag kanske tröttnar på. Hittar jag något där, eller någon annan stans så bestämmer jag mig direkt om jag vill ha det eller inte, och ibland får man då spara lite pengar... Och så då är det så att jag också barnvaktar och sparar alla mina pengar så att jag kan köpa de fina kanske lite dyrare sakerna :) Jag ÄLSKAR H&M med, och jag skulle aldrig få för mig att köpa dyra basplagg. Där är H&M och ZARA favoriter, speciellt ZARA som är så... personligt på något sätt! Hittar man något riktigt fint för en billig peng köper jag självklart det med!

Hehe, nu vet hela världen om mina shopping planer ;)

Kram Kram

1 kommentar:

  1. Hello,

    I got a very useful and nice information with your lens. Thanking you so much for sharing such type of wonderful information and good collection.


    Click on this keyword sari | Indiska Kläder | Sherwani for getting more information about shopping.

    SvaraRadera