måndag 16 april 2012

Örebrocupen 2012!

Här kommer typ väääärldens längsta inlägg om denna underbara cup. TJEJER, JAG ÄLSKAR ER SÅ SJUKT MYCKET!!!!!!♥

Som ni vet spelade vi ju like mot det laget som troligtvis hade det vackraste namnet på hela cupen, knäppmora, hahaha... Nejdå, Lindome IBK är vackrast! Klockan 16.15 mötte vi Haglunda (tror jag dom hette) och dom hade förlorat både mot både det laget vi vann över med 6-0 (Lidköping) och knäppmora, och vi tog dom med 7-2 :D Matchen gick hyffsat för mig, fick en knuff så jag landa på rumpan och det gjorde lite ont i ryggen, men kände inte av det efter, som tur va :D Alltså var vi vidare till A slutspel! När vi kom hem gick vi och åt middag och sen gick vi till skolan, vissa var med P99 och vissa chillade bara.

Sen gick Wall, jag, och några andra i laget till en skola för att titta på P97 som vann :D Efter det drog vi till Willy's och köpte lite kvällsmat typ. Fick inte köpa något onyttigt eller godis, så vi köpte drickyoghurt, bröd och dricka. Dom hade ingen vanlig festis så jag fick köpa en Hello Kitty dricka haha, blev lite mobbad för det.. :) hehe.. men den var god! Wall och jag köpte hallon med (som läckte påvägen hem på min kudde, fail haha).

När vi kom tillbaka smsa Roos och fråga om vi ville träffa dom, så Roos, Kevin, Biffen och Arvidsson kom på kvällen en stund och var lite med Wall och mig, gick bara runt lite och ringde Wilma (Walls syster) innan vi gick upp och la oss, eftersom vi hade tidig match mot Ale på söndagen :)

Sunday.

Kunde knappt somna kvällen innan, fick dessutom lite ont i ryggen :( Sen vaknade jag typ varannan timma hela natten, så jag var sjukt trött på morgonen! Efter frukosten åkte vi mot matchen, super taggade verkligen! Själv spelade jag andra perioden, och spelade nog min sämsta match hittils.. Jättejobbigt att komma in efter halva matchen tycker jag! Det blev i alla fall 1-1, och straffar. Herreguuud va nervösa vi va! Men Väggen rädda första straffen, och Ella satte sin första, Ale satte sin straff och vi missa våran. Sen räddade Wall den sista och Denise satte sin, så vi gick vidare till semi!!!!! Hur glada som helst!!! :D

Åt lunch och taggade för semifinalen mot Jönköping. Våran match blev försenad så vi fick värma i två minuter, men jag han skjuta lite på Wall endå som tur va. Hoppade in sista perioden denna matchen med, gick lite bättre men endå inte. Dom va tvärbitchiga, en knuffade mig så jag hamnade mellan två motspelare och fick klubban mellan hennes ben, och jag försökte få ut den, och då fick jag vääärldens längsta svordomsramsa! Blev så jävla (sorry..) förbannad, fick rätt så mycket energi av ilskan sen.

Dom gjorde i alla fall ett mål NÄR DOM STOD I MÅLGÅDEN och det var 1 minut och 10 sekunder kvar. När Denise (kapten) skulle säga det till domaren fattade hon inte att Denise var kapten, så hon bara "Var bara tyst!" typ. Så vi förlorade i alla fall.. :( Alla var riktigt sura efteråt, själv har jag nog aldrig vart mer arg över en förlust, jag tyckte bara att dom inte var värda den eftersom att dom spelade så fult och inte hade någon positiv inställning. Menmen, that's life!

Åkte hem sen, var bara arg, sjukt trött och lite illamående så jag ville bara hem. Mamma hade gjort potatisgratin, fläskfilé och beaneise sås, mums! Sen gick jag och la mig, sov underbart i min skööööna säng inatt!

Nu fick ni världens längsta inlägg här! Bilder får ni någon annan dag!
Ska springa nu och sen sova, GODNATT!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar