måndag 5 november 2012

NY dag 2

New york dag 2

Idag vaknade hela familjen klockan fyra... Great! Vi åt mest godis och kollade på film för vi skulle möta dom andra klockan halv nio, så fick vänta typ 5 timmar. Jag och mamma hann med en sväng till gymmet dock, men jag gav upp efter en halvtimma för de va så tråkigt haha. Men utsikten är skiiitcool, rakt ut på TS ser man!

Vi åt frukost på ett jättegott ställe sen gick vi till FN huset. Efter det vandrade vi oss uppåt och ju närmre 5th avenue vi kom ju mer extas blev jag, Ebba, Maja & Erik, haha. Så shoppade vi en del och sen åt vi lunch mittemot Dylan's candy bar (Ralph laurens dotters godisaffär)! Köpte lite amerikanskt godis där sen, har saknar det haha. Shoppa lite till sen :D

Sen började alla affärer stänga för The hurricane.. För all lokal transport såsom bussar och tåg stängde så arbetarna va tvugna att komma hem. Framme på hotellet somna nästan alla förutom jag och Ebba. Senare gick vi ut och åt, eller jag och kusinerna haha, dom andra var för trötta. Vi kom till något italienskt skittoligt ställe där dom hade "hurricane party", haha! Dom gick runt och sjöng och maten va jättegod. Fick vänta lite länge bara hehe.

Nu ska jag sova! Hoppas vi kan gå ut imorgon :/ det blåste INGENTING för en halvtimma sedan men det kanske kommer nu.. Blåste en del på dagen nämligen.. Jaja, haft en underbar dag i ny och vi får göra det bästa av dom resterande dagarna trots vädret! :D puss❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar