måndag 30 maj 2011

Min första final exam

Idag hade jag min första final exam. Jag gick och la mig och kände att jag kunde minst 85%. Jag vaknade och kände att jag kunde 15%. Alltså, när man står utanför sitt block, och väntar på att de ska säga "Start walking, 6B". Alla är helt tensed, och alla nästan vibrerar. För det är så nervöst, man vet ju inte om man kommer att förstå något alls! Sedan går man in i ett led, och lärarna tittar inte på oss, men på våra skor- Jo, det är väldigt viktigt att man har skor som är mest svarta eller vita, annars åker man fast och får i värsta fall inte skriva sin exam.

Sen öppnade jag mitt geografi papper, och förstod allt. Allt, jag kan inte fatta det, det var en sådan lättnad att jag tog det ganska lugnt i början. (Kanske lite för lugnt, för jag fick skriva fort som attan på sista frågan). Och sedan var det över! Och jag är riktigt nöjd, och hoppas på över 80 av 100 "poäng".

Imorgon är jag ledig hela dagen, för att plugga Historia. Åh nej, det är det värsta som finns ju! PÅ fredag är det Science, vilket innebär Torsdag ledig. Är glad att skolan är så pass generös så att vi får varannan dag ledig till att plugga. Även om pluggandet inte är så roligt. Men det är skönt att hinna med att komma ihåg allt!

Efter som att examerna är från 9-11.15 så kommer jag ju hem tidigt- poolen! Jag har redan fått färg (trots att jag inte har ett sånt där super pigment) så när ja kommer hem ska ja nog vara lite brun som tur är! Det blir en plugg paus vid poolen imorgon med, på onsdag, på torsdag och på fredag as well. Och nästa vecka! Ser fram emot resultatet- både på brännan och examsen förstås!

Om två veckor sitter jag i Sverige nu. Åh, vad jag längtar. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar