onsdag 25 maj 2011

Som Alex i Solsidan

Det är så komiskt, jag kände mig verkligen som Alex i Solsidan, när han ska laga toppmiddag för Fredde och Mickan. Bortsätt från att jag bakade cupcakes och att strömmen inte gick, utan att muffinsarna välte och hade sig... ^^
"Nu rockar vi tjejer"
"Oh No! En muffins har vält Nora!"
"Ur vägen!"

Det gick ju sådär, då jag använde ugn funktionen istället för ugn + mikro.... en muffins ramlade (stod brevid silikon plåten) så jag fick skrubba mikroplattan (utan vatten då glas spricker vid drastiska temperatus skillnader), sedan när dem skulle kännas lite på välte sista raden över på mittenraden så jag fick skopa ur dem.... HAHA!

Efter ca 10 minuters tittande på smeten som aldrig bakades så ställde jag in ugn + mikro. Då kan jag säga att dem blev färdiga efter 5 minuter. När dem väl var färdig var två muffins lite brända i kanterna, släng dem, och en liten klump från den muffinsen som välte hade blivit bränd (den var dock enkel att få ut), så jag fick öppna lite fönster och dörrar.

MEN DET GICK, oroa er inte! Haha, sen dekorerade vi dem fint med topping och strössel :D Jag måste nog baka hemma hos familjen F en gång till, för att liksom få det att bli bra! + att när jag kom hem så hade dem ju då en exakt lika dan mikro som oss, bara en annan design... Åh vad trött jag blir på mig själv! Jag hade dessutom tänkt ringa mamma för att fråga vilken funktion jag skulle använda, men gjorde inte det. Dagen efter var dem som skorpor, men med god smak!

I måndags när jag kom hem drog jag fram ingredienser DIREKT och bakade muffins, för att bevisa för mitt muffins-självförtroende att det går! Finfina blev dem! Smakar super, och inte hårda som skorpor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar