onsdag 6 april 2011

Kuala Lumpur- Dag 3

Vid frukosten bestämde vi med våra svenska vänner att vi skulle åka med 'KL Hop-On Hop-Off' Bussen för att se lite mer av staden. Dock var det en liten besvikelse då vi inte uppfattade så mycket. Vi hoppade av efter några stationer på KL Bird Park Malaysia. Där började vi med att köpa läsk och glass för att hålla humören uppe och sedan gick vi in och strosade runt bland både vilda och icke-vilda fåglar. Det vart riktigt mysigt att gå omkring i "naturen" och ta bilder och småprata. Vi avslutade det hela med att William, Axel (grannar i Sverige), Erik och jag fick sätta oss på en bänk och fotograferas med en massa fåglar! Mitt villkor med att ställa upp på bilden var att jag inte skulle ha några fåglar på mig, och försökte lite tafatt säga det till mannen i fågel-foto-båset men utan resultat! Första och största frågeln tilldelades m.i.g men den hade så stora "fötter" så det gjorde inte ont. Fick även en hyfsat liten (och faktiskt lite söt) grå fågel på min axel också... Sedan sket vi i bussen och tog två taxis till Suria KLCC för att vrålhungriga kasta sig in på Food-courten och äta McDonalds . Jag tycket verkligen om food-courts (finns i asien) för då kan alla äta på olika resturanger så som, MCD, Subway, Indiskt, Japanskt, ja, you name it! men ändå äter alla tillsammans. Gott med Cheeseburgare eftersom att kött inte finns på MCD i Indien, bara kyckling och veggo... Efter det gick vi till hotellet för att bada och ta en drink, öl eller milkshake. Jag tog en apelsin/äpple juice drink, ganska god faktiskt :) Sen gick Bodil, Ronny (grannar i Sverige), mamma och jag till Suria KLCC för lite shopping. jag hittade DRÖM bikinitoppen på Ripcurl, men den fanns bara i Large...tur att jag inte köpte sen ändå... Efter lite vila på hotellet gick vi mot köpcentret Pavillion där det finns en liten "gata" med resturanger. Vi fick bord på en resturang som hette Athena. Det bästa var att dom hade en TV med Cricket finalen på, som inte visades på TV i vårt hotellrum! INDIEN VAR I FINAL! Även om jag inte älskar detta landet gör det mig lite stolt. Många vesterlänningar (jaja, typ alla utom oss) hejade på Sri Lanka. Jag åt, hur som helst, grillad kyckling och bebi potatisar :) Dock fick jag bara 5 STYCKEN så jag fick be om lite flera! Efter maten sprang jag och mamma in i köpcentret för att leta efter en Ripcurl butik, men det fanns inget. Inne på Suria hade Billabong 70% rea på snygga bikinitrosor så jag och mamma gick in dit och då hittade jag en ÄNNU BÄTTRE DRÖM BIKINITOPP på 50%! Den var lite mörkare och mer neonaktig, jag ville ju så gärna ha en neon-aprikos bikini, hur snyggt som helst till en brun kropp! Toppen kostade ca 120 kronor då. Då vart jag nöjd... Väl hemma på hotellet gick vi upp till Ronny, Bodil, William och Axel och satt och pratade, det var så mysigt, vi har ju inte setts sen i sommras! Killarna satt och nördade sig på iTouchs och iPads... hehe :) Ronny hade fått upp en sida till Erik där han kunde följa spelet, eller se poängen då, inte själva spelet... Indien låg lite dåligt till, Sri Lanka hade gjort riktigt bra ifrån sig, men då och då fick Indien en och annan 4:a (poängsätt). När vi kom ner till vårt rum bänkade vi oss framför pappas dator och kollade på den lilla Nokia-telefonen i skärmen som visade poängen. Riktigt spännande, Indien hade liksom 20 poäng med att vinna på 15 bollar.... MEN DOM FIXADE DET! Indien vann! Gud vad jag ville gå tillbaks till resturangen och alla som hejade på Sri Lanka och segerdansat! haha, nejdå ;) Sen var det läggdax... Mycket trötta efter en slapp men händelserik dag.... PS. detta skriver jag här i från Bangalore då vi är tillbaka nu och det blev sena kvällat i KL sista dagarna...! MEN VA SJUTTON! DET GÅR INTE MED MELLANRUM MELLAN PARAGRAFERNA HÄR HELLER! aRGGG...!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att er resa blev så lyckad. Även i Göteborgs-Posten kunde man läsa att Indien vann. Hälsa Santosh och gratulera.

    SvaraRadera