torsdag 7 april 2011

Kuala Lumpur- Dag 4

Sista dagen- PANIK! ;)

Efter frukosten bestämde jag och mamma oss för att gå till Pavillion Mall igen för att titta en sista gång efter Juicy Armbandet. Eller... egentligen inte efter som att det kostar ca 260 kronor om man beställer på nätet och FEMHUNDRAFEMTIO kronor i butiken här! snordyrt i jämförelse.. :(
Pappa och Erik hade bestämt sig för att följa med Bodil, Ronny, William och Axel till några grottor.

Jag och mamma hittade två baslinnen var från Forever 21 för 30 kronor styck :) Jag har linne under uniforms skjortan och mina andra har blivit så små! eller så växer jag..?
Efter det guidade mamma oss HELT FEL! Hennes lokalsinne hade uppror i en timma, så vi gick nog 5 kilometer i den otroliga hettan innan vi kom in på det Air Conditionerade shopping mallet Suria KLCC och småsprang upp till McDonalds för en sista Cheeseburger! Pappa kom och åt, sedan tog vi med mat till Erik som ville stanna på hotellet.

Efter att alla var mätta och glada tog vi en taxi till KL tower, TV tornet. Man fick åka några hundra meter upp i hiss innan man kom ut till ett runt "rum" där man kunde gå runt och kolla på utsikten :) Fotade mycket, även Petronas Towers som man tydligt såg! Visste ni att på en klar dag med bra väder kan man se bort till Singapore från TV-tornet :D Coolt! :D

Sedan till Times Square, en Malaysisk Mall. Vi letade filmer men i info-disken sa hon att dom hade öppet när dem kände för det vilket dom inte gjorde just den dagen... jag och pappa köpte däremot springskor från Asics :) Inte vad jag skulle shoppat annars, men det behövde jag verkligen då mina Saucony från New York är way too small... Så det vart ganska lyckat ju!

Vi träffade våra vänner och bestämde oss för middag på Food Courten i Suria. Nu i efterhand skulle vi kanske valt något trevligare som sista middagen i KL, men det var ganska gott... och BILLIGT! Sen upp till grannarna igen, för prat och hejdå, för dom skulle vidare till en Malaysisk ö någon stans och ha solsemester, och dom skulle åka ganska tidigt.

Sedan kröp jag i säng, för en sista natt i Kuala Lumpur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar