fredag 18 mars 2011

Ett bevis på att Indiska lärare är lata!

Vår Historia-läxa är sådan att vi har fått ett dokument (som dom lagt upp på sin hemsida).
dokumentet står en mening som man ska fullgöra med hjälp av att välja ett av dem 4 orden som står under.

En fråga fattade jag inte så ja googlade den. Exakt samma fråga står tydligen på en hemsida så jag går in på den. Det var en blogg. Och det var inte bara den, utan alla 32 frågorna som var samma som i mitt papper. Det var dom frågorna! På en offentlig hemsida! Och svaren fanns också där, som ett facit. Men jag tänker ju så klart inte kopiera, det skulle ju vara, och kännas, fel bara. Man ska ju fixa det själv.

Jag vet att lärare i Sverige går in på vissa hemsidor och tar läxor till barnen. Men då har man ju ett konto på en "lärar-oas". Inte så att eleverna kan gå in och se svaret. Och jag som trodde att lärarna hade skrivit ner detta själva!

Nu vet ni hur det ät, fast lite charmigt är det ju!
kram på er.

(PS. Jag fick googla på hur man skrev charmigt på svenska. eller på hur det stavades på svenska rättare sagt. man går in på google translate och skriver "Charming" istället, bra lösning! DS.)
(PPS. Stavnings-checken nappar inte på att jag stavar "dokument" på engelska hela tiden. Jag stavar det med C istället för med K. hela tiden. DDS.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar