torsdag 31 mars 2011

Kuala Lumpur- Dag 1

Hejsan! På hotellrummet finns det en internet kabel, så jag kan uppdatera härifrån :) Vi började dagen med hotell frukost. Något av det bästa på vårt hotell (Hotel Ascott Kuala Lumpur) är att poolen och frukost resturangen är på 22:a våningen! Superhärligt! Sedan gick vi till ett shopping center precis nedanför Petronas Towers. Jag och mamma blev överkyckliga när ZARA hade så mycket fint i färg! Innan har dom haft rent ut sagt apfula kläder tycker jag, mörkt och trist. Jag köpte ett par orangeröda shorts som jag är supernöjd med, på ZARA. Jag köpte även en bikini från Desigual för ca. 250 kronor! Det är ett kap, då den hade kostat ca 550 kronor :) Den är orange med lila text på. Bilder på vad jag shoppat kommer upp i Bangalore, då jag använder pappas jobbdator... Sedan efter shoppingen där gick mamma, Alfred och jag till poolen och mötte upp Erik och pappa. Jag premiärbadade i min nya bikini :) (jag kan aldrig vänta med att använda fina saker jag köpt!). Efter det beställde pappa upp dricka och tortillachips med salsa, guackamole och gräddfil... Mycket gott! Sedan till China Town. I China finns det ju mycker kopior på allting, och det är även chnatown i typ Singapore och Malaysia kända för. Dock gjorde jag och mamma några Cath Kidston kap. Vi är 97% säkra på att det är orginal-grejjor, då samma produkter såldes lite var stans och på vissa ställen var inte dragkjedje hängaren samma (bara guldig, stod inte Cath Kidston på). Jag och mamma köpte varsin neccessär (med en till mindre i) och jag köpte en plånbok. Vi åt även god China-mat billigt ;) Jag tycker nog om China-mat mer än Thai-mat tror jag... Jag och mamma tänker använda våra neccessärer till våra Urbanears- som vi faktiskt äger! Jag har inte berättat det för er, jag hade tänkt att ta coola bilder på dem, men minneskortet strulade och sen blev det inte av. Pappa kom tillbaka med svarta till sig, lavendel färgade till mamma och... GULA till mig :) Fina Tyra skrev nämligen i ett klokt och gulligt mail till mig att hon läst på ett mjölkpaket att man blir glad av gult utan att veta om det :) Dom blå fanns tyvärr inte längre. Jo, hörlurar har visst också vår/sommar och höst/vinter kollektioner! ;) Hörlurar är förövrigt geniala att ha på flygplan, isolerar alla ljud! Jag har läst på både Klaras och Tyras blogg att dom också läser Elsas Mode, som jag fick av M, H, I & E :) Jag har tyvärr läst klart den och den är garanterat en av mina favoriter! Tvåan, Elsas Värld finns ju också, men jag ska köpa den i sommar som pocket då dom tål mer :) Jag ska försöka spara den till stranden i Frankrike... :) På baksidan står det att det är "den första boken i triologin om Elsa", då tolkar jag det som att det blir en bok till, en tredje?! HOPPAS DET! Imorgon kommer en hälsning till mig själv upp... Jag längtar SÅ tills imorgon! (Mamma höll PRECIS på att glömma mina presenter, jag skämtade bara och frågade om hon hade dom! Som tur va är dom med nu!). Imorgon kommer våra grannar i Sverige som bor i Shanghai hit och ska bo på samma hotell! Det ska bli super att träffa dom! På vägen till China town åkte vi förbi köpcentret Pavillion som vi ska till imorgon. Och på utsidan är det stora blaffiga ingångar till Channel, Burberry, Gucci, och fler dyrgripande, och vad tror ni jag ser? Som en liten karamell har Juicy Couture sitt stora skyltfönster mot vägen, och jag fick se affären som ska inspekteras in i minsta detalj, med egna ögon! Den är TVÅ VÅNINGAR och stor! Wiii, kan inte vänta! Efter detta långa inlägg har jag ont i ryggen och ska snart i säng... Jag lägger detta och dom andra inläggen och KL under fliken 'Kuala Lumpur'. Jag tänker inte ha andra kategorier förutom resor och kanske något annat, men jag har ingen lust att klicka i kategorier i 331 andra inlägg! Jag hoppas att ni uppskattar min "rese-dagbok"! Jag hoppas att jag även har tid imorgon! Kram från KUALA LUMPUR! :) ♥ (jag bryr mig inte om stavningskontrollen i detta inlägg då allting på Svenska i denna dator räknas som "fel"!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar