måndag 21 mars 2011

"Mamma, jag tror att jag stannar hemma idag"

Idag är jag hemma. Efter lite tvekan så besämde jag mig för att faktiskt "unna" mig en hemmadag, då jag har ont i halsen, hostar, kliar i halsen, Jättesnorig och huvudvärk. Ingen feber, snarare underfeber, 36,3..?

Detta är första gången som jag är hemma från skolan. Innan har jag kanske åkt hem 2 lektioner tidigare om jag inte tänkt simma eller dansa, men jag har aldrig kännt för att vara hemma pga. typ en förkylning förut. Anledningen till detta är att jag är fruktansvärt rädd för att missa något viktigt, och jag är så rädd att jag inte ska förstå något, då vi har stora prov 4 ggr om året. Men alla lärare påpekar att jag är superduktig på att ta igen jobb och inte vara sen med inlämningsdatumen, så jag stannade hemma och vilar upp mig så att jag blir frisk fortare.

Sist kräktes jag ju i skolan, så då hade jag inget val än att åka hem!

Nästa gång ska jag nog simma lite lugnare, jag tror att poolen egentligen är sådär halvfräch nu när det börjar bli varmt!

Ha en bra veckostart vänner, och plugga bra!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen!...och det ligger kanske något i det som du skriver om vattnet i poolen. Ta det försiktigt! Visserligen såg det väldigt rent och fräsht när vi var där, men vädret har väl inte precis blivit svalare.

    SvaraRadera
  2. Farmor- ja det ska jag! Poolen känns lite "sunkig" nu... krya på dig du också med alla bakterierna...? kram

    SvaraRadera
  3. Ushh inte kul

    Krya !!!


    Ida <3

    SvaraRadera